چاقو قصابی موجب مرگ کودکی در تبریز شد

از چاقو قصابی برای بریدن استخوان استفاده می شود. آنها همچنین قدیمی ترین چاقوهایی هستند که نسل بشر ساخته و شناخته شده است.

در قدیم کشاورزان گوشت را جدا می کردند، استخوان ها را می بریدند و به عنوان کود به خاک اضافه می کردند. وقتی گوشتی روی استخوان باقی می ماند با آن پخته می شد. به این ترتیب هیچ چیز هدر نمی رفت: از هر قسمت خوب حیوان استفاده می شد.

چاقوهای بلانت زیاد استفاده نمی شوند و با چاقوی جراحی مقایسه می شوند. آنها برای فیله کردن گوشت و برش دادن طراحی شده اند. این چاقوها کوچکتر هستند اما به دلیل فشرده بودن، برای برش دقیق ایده آل هستند.

از چاقوهای آشپزخانه برای بریدن گوشت پخته یا خام استفاده می شود. اندازه آنها به اندازه یک چاقوی استیک است و برای برش انواع گوشت استفاده می شود.

چاقو قصابی

به عنوان مثال، برخی افراد استیک ها را به شکل قلب و اشیایی مانند ستاره برای مناسبت های خاص در می آورند.

چاقوی تمیز کردن:
چاقوها برای فیله کردن گوشت نیز عالی هستند. آنها آنقدر تیز هستند که می توانند گوشت را به نازک ترین برش های قابل تصور برش دهند. در بین چاقوهای قصابی، این چندکاره ترین است، اما نمی توان از آن برای همه چیز در برش استفاده کرد.

تفاوت چاقوی قصابی و چاقوی سرآشپز چیست؟

چاقوهای قصابی ضخیم‌تر، تیزتر، بادوام‌تر هستند و می‌توانند کارهای سخت حرفه‌ای را هنگام برش گوشت انجام دهند. چاقوهای سرآشپز فقط برای آشپزخانه و رستوران ساخته شده اند.

گاهی اوقات چاقوی سرآشپز با چاقوی قصابی اشتباه گرفته می شود. شاید به دلیل بزرگی، تیغه و این که قصابی ها مدام از آنها برای برش گوشت استفاده می کنند. چاقوی سرآشپز در درجه اول برای تهیه غذا استفاده می شود.

چاقوی سرآشپز در اصل یک چاقوی آشپزخانه چند منظوره است که اغلب توسط کباب پزها و آشپزها در آشپزخانه خانه استفاده می شود.