مصرف انار بدون هسته موجب درمان کامل زخم معده می شود

انار بدون هسته می تواند التهاب روده ها را کاهش داده و هضم را بهبود بخشد. ممکن است برای افراد مبتلا به بیماری کرون، کولیت اولسراتیو و سایر بیماری های التهابی روده مفید باشد.

اگرچه باورها و تحقیقات متناقضی در مورد اینکه آیا آب انار به اسهال کمک می کند یا بدتر می کند وجود دارد، اکثر پزشکان توصیه می کنند تا زمانی که احساس بهتری پیدا کرده و علائم شما برطرف نشده است از مصرف آن اجتناب کنید.

آب انار به دلیل غلظت بالای آنتی اکسیدان، یک ضد التهاب قوی است. این می تواند به کاهش التهاب در سراسر بدن و جلوگیری از آسیب و استرس اکسیداتیو کمک کند.

فلاونول های موجود در آب انار می توانند به جلوگیری از التهابی که به آرتروز و آسیب غضروف کمک می کند کمک کند. در حال حاضر اثرات احتمالی بر پوکی استخوان، آرتریت روماتوئید و سایر انواع آرتریت و التهاب مفاصل در حال بررسی است.

انار بدون هسته

آب انار ممکن است سالم ترین آب برای قلب شما باشد. ظاهرا از قلب و عروق محافظت می کند.

مطالعات کوچک نشان داده اند که آب میوه جریان خون را بهبود می بخشد و از سفت شدن و نازک شدن شریان ها جلوگیری می کند. همچنین می تواند رشد پلاک و تجمع کلسترول در شریان ها را کاهش دهد.

با این حال، انار می تواند با فشار خون و داروهای کلسترول مانند استاتین ها واکنش منفی نشان دهد. قبل از مصرف آب انار یا مکمل ها حتما با پزشک خود صحبت کنید.

نوشیدن روزانه آب انار نیز می تواند به کاهش فشار خون سیستولیک کمک کند. بررسی جامع کارآزمایی‌های تصادفی‌سازی و کنترل‌شده نشان داد که مصرف روزانه آب انار برای سلامت قلب مفید است.

بین ویتامین C و سایر مواد مغذی تقویت‌کننده سیستم ایمنی مانند ویتامین E، آب انار می‌تواند از بیماری جلوگیری کرده و با عفونت مبارزه کند. همچنین در آزمایشات آزمایشگاهی ضد باکتری و ضد ویروس انار ثابت شده است.