فلفل دلمه ای

بدون فلفل، آشپزخانه های جهان بسیار فقیرتر خواهند بود. در اینجا می توانید درباره منشاء، گیاه شناسی، مواد تشکیل دهنده و مهمتر از همه استفاده از فلفل دلمه ای، فلفل دلمه ای و فلفل چیلی در آشپزخانه اطلاعات بیشتری کسب کنید.

فلفل یکی از محبوب ترین انواع سبزیجات در این کشور است – باورش سخت است که حرفه آشپزی آن واقعاً در دهه 1950 شروع شد. اسپانیایی ها گیاه فلفل را از مناطق گرمسیری قاره آمریکا در اوایل سال 1500 به اروپا آوردند. اما این نماینده مانند بسیاری از خویشاوندان خود (مانند سیب زمینی، گوجه فرنگی یا بادمجان)، گیاه شب بو در ابتدا فقط به عنوان یک گیاه زینتی نگهداری می شد. گیاه فلفل کاملاً نامشخص، علفی است و بسیار کند رشد می کند. گلهای آن کوچک و بیشتر سفید رنگ است. از سوی دیگر، میوه ها با تنوع رنگ، شکل و اندازه خود مجذوب خود می شوند.

آشنایی با خواص درمانی و فواید جالب فلفل دلمه ای

پاپریکا – اجزاء و گیاه شناسی
از نظر گیاه شناسی اصطلاح «غلاف پاپریکا» که عامیانه به میوه گیاه فلفل  می گویند صحیح نیست، باید به معنای «توت» باشد. این از سه تا پنج برچه ایجاد می شود که با هم رشد می کنند و یک حفره را در بر می گیرند. اگر فلفل را باز کنید، هنوز هم می توانید ساختار اصلی میوه را به وضوح ببینید. شما می توانید بافت غذایی واقعی (جفت)، سپتوم و تعداد زیادی دانه کوچک و کلیه شکل را ببینید. ماده کپسایسین که بسیار مشخصه خانواده گیاهان است، در این سه جزء میوه جمع آوری می شود. کپسایسین یک آلکالوئید است که یک محرک قوی گرما و درد ایجاد می کند. نام اصلی پاپریکا از اینجا می آید – “فلفل اسپانیایی”. پرورش انواع کمتر گرم احتمالاً در اوایل قرن هفدهم آغاز شد. با این حال، تنها در حدود سال 1950 بود که مجارستانی ها توانستند تقریباً به طور کامل کپسایسین را که مسئول گرما است از فلفل ها حذف کنند. این “خنثی کردن” به شکستن فلفل کمک کرد. به عنوان غذا با فلفل دلمه ای، اکنون در تمام آشپزخانه های دنیا یافت می شود. اتفاقاً نام “پاپریکا” توسط مجارستانی ها در همان زمان پذیرفته شد. آنها از زبان صربی کرواتی استفاده کرده بودند که بر اساس آن پاپریکا به معنای “آن که داغ است” است.

خواص درمانی فلفل دلمه ای

فلفل دلمه به انگلیسی

فلفل شیرین اغلب در عرض های جغرافیایی ما رشد می کند، فقط باید به اندازه کافی گرم باشد. به همین دلیل است که اغلب در گلخانه ها یافت می شود. فلفل های ارگانیک بدون استفاده از آفت کش ها رشد می کنند. طیف رنگ و شکل فلفل ها بسیار متنوع است. شکل ها از صاف، گرد یا بلوکی گرفته تا مثلثی تا قلبی شکل و نوک تیز متفاوت است. نه تنها فلفل قرمز، زرد، نارنجی یا سبز وجود دارد، بلکه انواع سفید، بنفش و سیاه نیز در قفسه های سبزیجات یافت می شود.

پودر فلفل دلمه (پاپریکا) | محصولات غذایی خشک شده سلامت درنیکا

با این حال، بر خلاف شکل، رنگ یک ویژگی رقم خالص نیست. مهمتر از همه، نشان دهنده درجه رسیده بودن میوه است. به عنوان مثال، فلفل سبز نارس برداشت شد. از طرف دیگر، میوه های قرمز یا نارنجی می توانستند روی گیاهان برسند. بنابراین آنها همچنین طعم معطر خاصی دارند که استفاده از فلفل دلمه در بارداری بستگی به خود فرد دارد.