فلفل دلمه ای رنگی گلخانه ای

فلفل دلمه ای رنگی به آشپز خانه، سفره غذا، پیتزا و… شکل خاصی و شبیه به چهار فصل می دهد که از این خلقت عجیب خدا تعجب می کنیم. فلفل دلمه ای میوه گیاهان در گروه رقم Grossum از گونه Capsicum annuum است. ارقام این گیاه میوه هایی به رنگ های مختلف از جمله قرمز، زرد، نارنجی، سبز، سفید و بنفش تولید می کنند. فلفل دلمه‌ای گاهی با انواع فلفل‌های تند کمتر به‌عنوان «فلفل‌های شیرین» دسته‌بندی می‌شوند. در حالی که آنها میوه هستند – از نظر گیاه شناسی به عنوان توت طبقه بندی می شوند – معمولاً به عنوان یک ماده سبزی یا غذای جانبی استفاده می شوند. میوه های سرده کپسیکوم به عنوان فلفل چیلی طبقه بندی می شوند.

فلفل دلمه ای رنگی گلخانه ای

فلفل دلمه ای رنگی

فلفل دلمه ای رنگی رایج ترین رنگ فلفل دلمه ای سبز، زرد، نارنجی و قرمز است. رنگ های دیگر بسته به تنوع شامل قهوه ای، سفید، اسطوخودوس و بنفش تیره است. معمولاً میوه های نارس سبز یا کمتر متداول به رنگ زرد کم رنگ یا بنفش هستند. فلفل دلمه ای قرمز به سادگی فلفل سبز رسیده است، اگرچه نوع پرماگرین رنگ سبز خود را حتی زمانی که کاملا رسیده باشد حفظ می کند. به این ترتیب، فلفل های رنگی مخلوط نیز در بخش هایی از فرآیند رسیدن وجود دارند.

مانند گوجه‌فرنگی، فلفل دلمه‌ای میوه‌های گیاه‌شناسی اما سبزیجات آشپزی هستند. تکه‌های فلفل دلمه‌ای معمولاً در سالادهای باغی و به عنوان چاشنی روی پیتزا استفاده می‌شوند. انواع مختلفی از فلفل دلمه‌ای وجود دارد که با استفاده از فلفل دلمه‌ای خالی یا نصف شده تهیه می‌شوند. فلفل دلمه ای (و سایر ارقام Capsicum annuum) ممکن است در تولید ادویه پاپریکا استفاده شود.

فلفل دلمه‌ای تنها عضوی از جنس کپسیکوم است که کپسایسین تولید نمی‌کند، یک ماده شیمیایی چربی دوست که در تماس با غشاهای مخاطی می‌تواند باعث احساس سوزش شدید شود. بنابراین آنها در پایین ترین سطح مقیاس اسکویل امتیاز می گیرند، به این معنی که تند نیستند. این فقدان کپسایسین به دلیل شکل مغلوب ژنی است که ترکیب را از بین می‌برد و در نتیجه طعم «گرم» را معمولاً با بقیه جنس کپسیکوم مرتبط می‌کند. این ژن مغلوب در فلفل مکزیبل، نوعی ترکیبی از فلفل دلمه‌ای که مقادیر کمی کپسایسین تولید می‌کند، بازنویسی شده است (و بنابراین تند ملایمی است). ارقام فلفل شیرین کپسایسینوئیدهای غیر تند تولید می کنند.

خواص فلفل دلمه ای رنگی

خواص فلفل دلمه ای رنگی فلفل دلمه ای سبز خام 94 درصد آب، 5 درصد کربوهیدرات، و چربی و پروتئین ناچیز است. فلفل سبز خام منبع غنی ویتامین C است که حاوی 97 درصد ارزش روزانه (DV) در یک مقدار مرجع 100 گرمی است. محتوای ویتامین B6 آنها متوسط است (17٪ DV) و هیچ ریزمغذی دیگری در مقادیر قابل توجهی وجود ندارد. فلفل دلمه ای قرمز تقریباً دو برابر ویتامین C و هشت برابر ویتامین A فلفل دلمه ای سبز دارد.

سبزیجات کالری کمی دارند اما سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی مهم هستند. علاوه بر این، بسیاری از آنها کربوهیدرات کم و فیبر بالایی دارند، که آنها را برای رژیم های کم کربوهیدرات ایده آل می کند. تعریف رژیم کم کربوهیدرات بسیار متفاوت است. اکثر آنها کمتر از 150 گرم کربوهیدرات در روز دارند و برخی از آنها به 20 گرم در روز می رسد. چه رژیم کم کربوهیدرات داشته باشید چه نباشید، خوردن سبزیجات بیشتر همیشه یک ایده عالی است.

فلفل منبع خوبی از فیبر است که برای سلامت روده ضروری است. افزودن غذاهای غنی از فیبر مانند فلفل به رژیم غذایی شما می تواند به شما کمک کند مصرف فیبر توصیه شده 1.1 تا 1.2 اونس (30 تا 35 گرم) در روز برای مردان و 0.9 تا 1.1 اونس (25 تا 32 گرم) در روز برای زنان را برآورده کنید.

یک فنجان (150 گرم) فلفل سبز خام حاوی 0.08 اونس (2.5 گرم) فیبر است. مطالعات نشان می‌دهد که افزایش مصرف فیبر می‌تواند از بیماری‌های دستگاه گوارش مانند سرطان روده بزرگ و بیماری التهابی روده (IBD) محافظت کند.

خوردن غذاهای غنی از فیبر همچنین می تواند با جلوگیری از یبوست و ارتقای تعادل باکتری های روده سالم به عملکرد بهینه سیستم گوارش شما کمک کند. سعی کنید فلفل دلمه سبز خرد شده را با هوموس میل کنید یا فلفل دلمه سبز خرد شده را به سالاد، چیلی و سیب زمینی سرخ کرده اضافه کنید تا فیبر بیشتری افزایش دهید.

فلفل دلمه ای سبز بسیار در غذا کاربرد دارد. به خاطر داشته باشید که فلفل دلمه سبز نسبت به فلفل قرمز، زرد و نارنجی شیرینی کمتری دارد. نسخه سبز همچنین دارای کاروتنوئیدها و فلاونوئیدهای کل کمتری است، اما اسیدهای فنولیک بیشتری دارد. بنابراین، ممکن است بخواهید تمام رنگ‌های فلفل دلمه‌ای را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا از مزایای ترکیبات مغذی متنوع آن‌ها بهره ببرید.

فواید فلفل دلمه ای رنگی

فواید فلفل دلمه ای رنگی فلفل سبز حاوی مقادیر کمتری ویتامین و مواد معدنی دیگر از جمله ویتامین (B1)، منیزیم، مس و ویتامین E است. فلفل دلمه سبز به ویژه سرشار از ویتامین C است. از آنجایی که این ویتامین محلول در آب است، بدن شما نمی تواند آن را به خوبی ذخیره کند، بنابراین باید به طور منظم آن را از رژیم غذایی خود دریافت کنید.

ویتامین C برای بسیاری از عملکردهای ضروری بدن از جمله عملکرد مناسب ایمنی، سنتز کلاژن، متابولیسم مواد مغذی و غیره مورد نیاز است. همچنین به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل می کند و از سلول های شما در برابر آسیب اکسیداتیو مضر محافظت می کند.

فلفل همچنین منبع خوبی از ویتامین B6 است که در متابولیسم مواد مغذی، عملکرد سیستم ایمنی و سنتز انتقال دهنده های عصبی (ایجاد پیام رسان های شیمیایی) نقش دارد. همچنین به ایجاد هموگلوبین، پروتئینی که اکسیژن را درون گلبول های قرمز خون حمل می کند، کمک می کند. این سبزی ترد همچنین حاوی پروویتامین A است که بدن شما می تواند آن را به ویتامین A تبدیل کند. علاوه بر این، فلفل دلمه سبز کم کالری و نسبتاً کم کربوهیدرات است. به علاوه، آنها منبع خوبی از فیبر هستند.

فلفل دلمه سبز فلفل نارس است. آنها طعم تلخ تری نسبت به نسخه های قرمز، نارنجی و زرد دارند. آنها حاوی انواع مواد مغذی هستند و به ویژه غنی از ویتامین C هستند. به علاوه، آنها منبع غلیظی از ترکیبات گیاهی قدرتمند مانند کاروتنوئیدها و اسیدهای فنولیک هستند. افزودن فلفل دلمه سبز به رژیم غذایی یک راه هوشمندانه برای افزایش مصرف مواد مغذی در عین محافظت از سلامت قلب، چشم و روده است.