فلفل دلمه ای برای سگ و عروس هلندی و خرگوش

فلفل دلمه ای جزو صیفی جات هستند و از فلفل های شیرین محسوب می‌شوند که در رنگ‌های متنوعی موجود هستند و از رنگ سبز گرفته تا زرد و قرمز و بنفش و … را شامل می‌شوند. فلفل دلمه‌ ای مدت زمان زیادی است که در مناطق مختلف دنیا کشت می‌شود. اولین بار در آمریکای مرکزی پرورش داده شده و سپس به تمام نقاط جهان منتقل شد. این محصول در انواع خاک‌ها قابل پرورش است. فلفل دلمه ای برای سگ، عروس هلندی و خرگوش نیز استفاده می‌شود.

فلفل دلمه ای برای سگ و عروس هلندی و خرگوش

فلفل دلمه ای برای سگ

از سال‌های گذشته در مورد خواص انواع فلفل دلمه‌ ای برای سلامتی انسان مطالعاتی انجام گرفته و مشخص شد به علت دارا بودن انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌تواند برای سلامتی ما مفید باشد. به تازگی در مورد مصرف آن برای سگ هم مطالعاتی انجام گرفت و در جواب این سوال که آیا فلفل دلمه ای قرمز برای سگ مضر است؟! در پاسخ باید گفت نه تنها مصرف ان برای سگ ضرر ندارد بلکه مفید هم است.

در میان فلفل دلمه ای، نوع قرمز حاوی کمترین ادویه می‌باشد. در فلفل دلمه ای، کپساسین موجود است که وجود آن در فلفل دلمه ای سبب می‌شود مصرف کنندگان با خوردن ان کمی احساس سوزش کنند هر چقدر مقدار کپساسین در فلفل دلمه ای بیشتر باشد این محصول تندتر است و احساس سوزش و تحریک، قوی‌تر است. با این حال چون فلفل دلمه ای قرمز میزان کمی کپساسین دارد خوردن آن در سگ‌ها مانعی ندارد ولی اگر مقدار کپساسین زیاد باشد سبب ناراحتی معده شده و سوختگی و تحریک دهان موجودات را به دنبال دارد.

اما همان‌گونه که ذکر کردیم فلفل دلمه سرشار از انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی است یکی از ویتامین‌های آن که برای سگ هم مفید است ویتامین E است که سگ‌ها با مصرف آن و دریافت ویتامین E پوست و مویی سالم پیدا می‌کنند. ولی حواستان باشد هرگز فلفل دلمه ای را به مقدار زیاد به سگ نخورانید و برای شروع هم با مقدار کم شروع کنید زیرا بعضی سگ‌ها از خوردن آن امتناع می‌کنند. همچنین نباید فلفل دلمه ای را با پیاز یا سیر و نمک مزه‌دار کنید. برای خوراندن مقدار مجاز آن به سگ، حتما از دامپزشک مشورت بگیرید.

فلفل دلمه ای برای عروس هلندی

فلفل دلمه ای برای عروس هلندی فلفل دلمه ای علاوه بر استفاده برای حیواناتی همچون سگ، برای عروس هلندی هم قابل استفاده است. چون فلفل دلمه ای دارای فیبر فراوانی است و هر ۱۰۰ گرم آن، ۲ گرم فیبر دارد. از خواص دیگر آن می‌توان به ویتامین C و بتاکاروتن اشاره کرد که مصرف آن می‌تواند از ابتلا به سرطان جلوگیری کند.

برای رشد بهتر عروس هلندی بهتر است در کنار غذاهای روزانه و دانه‌ها، میوه و سبزیجاتی مثل فلفل دلمه ای را هم بگنجانید تا انرژی مورد نیاز بدن پرنده تامین شود و هم بتواند به خوبی رشد کند. البته فلفل دلمه ای شیرین را به مقدار کم در اختیار عروس هلندی قرار دهید و کافی است یک تکه کوچک را در ظرف عروس هلندی بگذارید.

یادتان باشد فلفل نباید تند باشد و برای این منظور دو ظرف در قفس قرار دهید و یکی از ظرف‌ها را برای میوه و سبزی‌هایی مثل فلفل دلمه ای در نظر بگیرید و ظرف دیگری را پر از دانه‌های خشک کنید و در مقابل پرنده قرار دهید. پرنده شما ممکن است در روزهای اول که فلفل دلمه ای را در ظرف قرار می‌دهید آن را نخورد ولی به مرور زمان آن را امتحان خواهد کرد.

فلفل دلمه ای برای خرگوش

برخی تصور می‌کنند که خرگوش‌ها حز کاهو و هویج نباید چیز دیگه‌ای بخورند در حالی که این تصور اشتباه است و خرگوش برای اینکه بتواند رشد بهتری داشته باشد باید از انواع سبزی‌ها تغذیه کند. میوه‌ها و سبزیجات و دانه خشک از غذاهای مفید برای خرگوش محسوب می‌شود.

اما همچون موارد بالا که رژیم غذایی حیوانات باید در حد تعادل رعایت شود مصرف به اندازه مواد غذایی برای این حیوان مفید است و مصرف بیشتر از دو فنجان سبزی تازه به خرگوش بالغ توصیه نمی‌شود. البته بهتر است در مورد میزان مصرف مواد غذایی و فلفل دلمه ای با دامپزشک مشورت کنید و معمولا برای خرگوشی که زیر ۲ونیم کیلو وزن دارد به اندازه یک فنجان سبزی کافی می‌باشد.

چون سیستم گوارش خرگوش خیلی حساس است بهتر است هر چند وقت یکبار، سبزیجات جدیدی را به او بدهید. برای اطلاع از حساس بودن سیستم گوارش خرگوش، حتما به دفع حیوان دقت کنید که دچار اسهال نشود و در صورت ادامه این روند، آن سبزی را از رژیم غذایی حیوان حذف کنید.

فلفل دلمه ای زرد برای قناری

فلفل دلمه ای زرد برای قناری فلفل دلمه ای زمانی که هنوز کاملا نرسیده است سبزرنگ است و بعد از گذشت مدت زمانی به رنگ زرد و سپس قرمز در می‌آید‌. در واقع هر چقدر این سبزی رسیده تر شود آنتی اکسیدان بیشتری دارد. بیشتر حجم فلفل دلمه ای را آب فرا گرفته است و می‌توان گفت ۹۰ درصد آن، آب است و کالری کمی دارد همچنین دارای گلوکز و فروکتوز می‌باشد. فلفل دلمه ای به علت دارا بودن انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی همچون ویتامین A، آهن، مس، کلسیم، پتاسیم و… برای رشد پرندگان و زیبایی پرهای آنها مفید است.

زمانی که قصد دارید به قناری خود فلفل دلمه ای بدهید فراموش نکنید که حتما ابتدا فلفل دلمه را خوب بشویید و سپس رطوبت آن را بگیرید چرا که اگر این کار رو نکنید قناری با مشکلاتی مواجه می‌شود و دچار دل درد می‌شود. همچنین باید به تازه بودن آن دقت کنید و فلفل دلمه ای پلاسیده را به خورد پرنده ندهید.

مصرف فلفل دلمه ای و سبزیجات و میوه‌ها در قناری دو بار در هفته توصیه می‌شود و شما با دادن مقداری از این سبزیجات، طبق یک برنامه منظم غذایی به سلامتی و شادابی پرنده کمک می‌کنید. با مصرف آن کمبود ویتامین‌ها در پرنده جبران می‌شود. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد میزان مصرف قناری از فلفل دلمه ای از دامپزشک کمک بگیرید.

فلفل دلمه ای برای مرغ عشق

برخی از افراد برای مرغ عشق در کنار دانه خشک و سبزیجات، فلفل دلمه‌ای و سبزیجات دیگر خرد می‌کنند تا پرنده با خوردن آن دچار کمبود ویتامین نشود. غذای اصلی مرغ عشق انواع دانه‌ها از تیره گندمیان است که به میزان ۵۰ درصد از غذای روزانه آنها از آن تامین می‌شود علاه بر آن باید ۴۵ درصد از غذای روزانه آنها از سبزیجات و فلفل دلمه‌ ای باشد و ۵ درصد بقیه نیز از پروتئین باشد که شامل گوشت و تخم‌مرغ پخته می‌شود.

اگر جیره غذایی آنها تنها از آب و دانه باشد ضعیف شده و مشکلاتی برای آنها به وجود می‌آورد و ممکن است به عفونت تنفسی، ریزش پر، فلسی شدن پوست دچار شوند و علاوه بر آن، ممکن است در تولید مثل آنها اختلالاتی به وجود بیاید و همچنین باعث کاهش طول عمر مرغ عشق شود. بنابراین باید از سبزیجات تازه هم درتغذیه انها باید استفاده شود.

وقتی در دان‌خوری آنها غذای جدید می‌ریزید ابتدا غذای قبلی را از دان‌خوری خالی کنید و بعد از تمیز کردن ظرف، غذای تازه بریزید. زمان تعویض غذا و سبزیجات در هوای معتدل بین ۲ تا ۴ ساعت یکبار است و در هوای گرم هر نیم ساعت، آن را تعویض کنید.

فلفل دلمه ای برای گربه

فلفل دلمه ای برای گربه از حیواناتی که از مدتها پیش در کنار انسان‌ها زندگی می‌کنند گربه‌ها هستند و ما انسان‌ها این حیوانات دوست داشتنی را به عنوان حیوانات خانگی پذیرفته‌ایم و زندگی مسالمت‌آمیزی در کنار هم در پیش می‌گیریم. نگهداری این حیوان کار سختی نیست و تنها باید به تغذیه انها توجه داشته باشیم.

ما در اینجا قصد داریم به معرفی مواد غذایی مجاز برای گربه‌ها بپردازیم چرا که اگر می‌خواهیم این موجود دوست داشتنی سلامت باشند و مشکلی از لحاظ بدنی نداشته باشند یکی از مهم‌ترین بخشی که باید مورد توجه قرار بگیرد تغذیه آنهاست.

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید گربه‌ها هم می‌توانند از سبزیجات و میوه ها تغذیه شوند و با مصرف این مواد غذایی، سلامتی آنها تامین شده و ویتامین‌های مورد نیاز برای بدن را دریافت می‌کنند. همه ما می‌دانیم که این حیوانات موجوداتی گوشت‌خوار هستند و شما می‌توانید از انواع گوشت و مرغ و ماهی به صورت نیم‌پز برای تغذیه آنها استفاده کنید.

گربه‌ها در کنار گوشت و مرغ می‌توانند از سبزی و میوه هم سود ببرند. سیستم گوارش گربه‌ها به گونه‌ای است که نمی‌توانند به راحتی میوه و سبزی را هضم کنند به همین دلیل باید میوه و سبزی را بخارپز و آب‌پز کنید. ولی اگر متوجه شدید که آنها تمایلی به خوردن میوه و سبزیجاتی مثل فلفل دلمه ای ندارند می‌توانید پس از پختن گوشت و مرغ، فلفل دلمه ای را که از قبل خرد کرده‌اید در توری بریزید و فلفل دلمه ای و میوه‌ها و سبزیجات دیگر را به گوشت و مرغ پخته اضافه کنید. در مورد میزان مصرف این مواد بهتر است با دامپزشک مشورت کنید.

فلفل دلمه ای برای طوطی

طوطی‌ها برای اینکه رشد مناسبی داشته باشند و از لحاظ جسمی سلامت باشند علاوه بر غذاهای اصلی به میوه و سبزیجات هم نیاز دارند. در واقع باید سبزیجات حتما در رژیم غذایی آنها گنجانده شود. اما نمی‌‌توان هر سبزیی را به آنها داد. برخی از سبزیجات و میوه‌ها حاوی موادی هستند که برای سلامتی این پرنده مضر بوده و نمی‌توانند به راحتی آن را هضم کنند. و به همین دلیل باید از مصرف آن پرهیز کنند.

اما سبزیجاتی که طوطی‌ها می‌توانند مصرف کنند هویج، کلم بروکلی، چغندر، مارچوبه، کدو حلوایی، فلفل دلمه ای و … می‌باشند. برای اینکه طوطی‌ها بتوانند از سبزیجات دیگری هم استفاده کنند و از مواد مغذی و ویتامین‌های آن برخوردار شوند میوه‌های دیگری هم استفاده می‌کنند مانند ذرت، سیب زمینی شیرین، ازگیل، نخود و …

چون فلفل دلمه ای دارای فیبر بالایی هستند مصرف آن برای طوطی‌ها توصیه می‌شود. فلفل دلمه ای هر چه بیشتر رسیده شود مواد مغذی آن بیشتر می‌شود و برای طوطی‌ها مفید تر هستند بنابراین می‌توان از فلفل دلمه های رسیده برای تغذیه آنها استفاده کرد تا مواد معدنی بیشتری مصرف کنند.

فلفل دلمه ای چاق کننده است؟

فلفل دلمه ای چاق کننده است؟ فلفل دلمه ای از جمله سبزیجاتی است که دارای انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی و فیبر است. بیشتر وزن آن را آب تشکیل داده است که به میزان ۹۲ درصد است و بقیه وزن آن را قند و فیبر در بر می‌گیرد که برای بدن بسیار مفید است. اگر شما هم به اضافه وزن و چاقی مبتلا هستید و تصمیم دارید وزن خود را کاهش دهید پیشنهاد می‌کتیم مصرف آن را از یاد نبرید. چرا که این محصول کالری پایینی دارد و در کنار چربی، کربوهیدرات و ‌پروتئین کم از ویتامین C و آنتی اکسیدان سرشار هستند و برای رژیم‌های گیاه‌خواری و خام گیاه‌خواری مورد استفاده قرار می‌گیرند. برخی از ویتامین‌های آن شامل ویتامین B6، K1، پتاسیم، فولات و… هستند.

اما بد نیست در مورد اینکه چگونه کالری فلفل دلمه ای که مصرف کردیم را بسوزانیم کمی صحبت کنیم. اگر شما به اندازه ۱۰۰ گرم از آن را مصرف کرده باشید کافی است برای سوزاندن کالری آن، ۹ دقیقه پیاده‌روی کنید یا ۳ دقیقه بدوید و روش دیگر برای سوزاندن کالری دوچرخه سواری به مدت ۴ دقیقه است.

فلفل دلمه ای حساسیت زاست؟

فلفل دلمه ای سرشار از ویتامین‌ها و املاح معدنی فراوانی است و اتفاقا برای افرادی که به آن حساسیت ندارند بسیار مفید است. اما هستند افرادی که به این سبزی حساسیت دارند و با مصرف آن در بدن آنها تغییراتی ظاهر می‌شود و بدن به آن واکنش نشان می‌دهد. معمولا افرادی که به آن الرژی دارند بعد از چند دقیقه تا یک ساعت بعد از مصرف آن در دهان، پوست، دستگاه گوارش و دستگاه تنفس علائمی مشاهده می‌کنند.

نشانه های حساسیت به آن در دهان، به این ترتیب می‌باشد که فرد با خوردن آن در دهان خود، احساس خارش و سوزن سوزن شدن می‌کنند و برخی دچار آبریزش و خارش چشم می‌شوند. علایم حساسیت‌ به این سبزی در پوست با ظاهر شدن بثورات خارش دار و کهیر همراه است که با مصرف آن، رنگ پوست قرمز می‌شود. علایم گوارشی هم با تهوع و استفراغ خود را نشان می‌دهد. علایم تنفسی، با تنگی نفس، سرفه و سرگیجه ظاهر می‌شود که به آنافیلاکسی معروف است که در مواردی برای سلامتی فرد خطرناک هم می‌باشد.

فلفل دلمه ای خام یا پخته

فلفل دلمه ای خام یا پخته شاید برای شما هم سوال باشد که فلفل دلمه ای خام برای بدن ما مفیدتر است یا فلفل دلمه ای پخته؟! همان گونه که در بالا بارها اشاره کردیم فلفل دلمه ای سرشار از مواد معدنی و ویتامین است و برای بدن ما سودمند است و می‌تواند برای سلامت چشم، تقویت سیستم ایمنی، کاهش وزن، سلامت دستگاه گوارش و موارد دیگر مفید باشد.

اما اینکه فلفل دلمه ای را به چه صورت استفاده کنیم؟! باید بگوییم که هم خام و هم پخته آن برای بدن مفید است و شما می‌توانید از آن به صورت خام و در کنار مواد دیگر یا در سالاد مورد استفاده قرار دهید و هم می‌توانید آن را به صورت پخته در کنار مواد دیگر مصرف کنید و از مزایای استفاده از آن بهره‌مند شوید.