زنی با سویا بسته ای در یک روز 5 کیلو وزن کم کرد

سویا بسته ای علاوه بر اسید فولیک و ویتامین E حاوی ویتامین های B1 و B6 نیز می باشد.

در میان مواد معدنی موجود در سویا، پتاسیم و کلسیم به ویژه قابل ذکر است. سویا همچنین حاوی عناصر کمیاب روی، آهن، فلوراید، سلنیوم و مس است. که سویا را سالم می کند.

حبوبات همچنین حاوی مواد شیمیایی گیاهی به ویژه فلاونوئیدها هستند که گفته می شود دارای اثرات آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و تعدیل کننده سیستم ایمنی هستند.

البته باید توجه داشت که سویا حاوی اسید فیتیک است. این مواد معدنی مانند کلسیم را متصل می کند و بنابراین جذب مواد مغذی در بدن را مهار می کند. در تولید محصولات سویا فرآوری شده، غلظت اسید فیتیک برای خنثی کردن این اثر کاهش می یابد.

سویا سرشار از پروتئین است و حاوی برخی ویتامین‌ها، مواد معدنی و عناصر کمیاب برای سلامتی است. با این حال، سویا حاوی اسید فیتیک است که مانع از جذب برخی مواد معدنی در بدن می شود.

سویا بسته ای

سویا بسیار سالم است:
سویا اثر کاهش دهنده کلسترول دارد.
برخی از مطالعات نشان می دهد که مصرف پروتئین سویا کلسترول کل بدن را کاهش می دهد و کلسترول LDL را کاهش می دهد بدون اینکه بر کلسترول HDL ارتقاء دهنده سلامتی تأثیر بگذارد. با این حال، مطالعاتی نیز وجود دارد که این تأثیر را تأیید نمی کند.

بنابراین باید گفت که مصرف پروتئین سویا می تواند اثر کاهش کلسترول داشته باشد، اما احتمالاً چیزی به نام 100٪ قطعیت وجود ندارد. اما مصرف فرآورده های سویا به هیچ وجه تاثیر منفی بر سطح کلسترول ندارد.

سویا می تواند خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش دهد.
مطالعات علمی وجود دارد که تأیید می کند مصرف سویا و فرآورده های سویا می تواند خطر ابتلا به سرطان پروستات را در سنین بالا کاهش دهد. مهمتر از همه، گفته می شود که مواد گیاهی ثانویه موجود در سویا این اثر را تقویت می کنند.

با این حال، تحقیقات بیشتری باید انجام شود تا شواهدی مبنی بر اینکه سویا برای پروستات سالم است تایید شود.