زغال دینام نیسان وانت موجب انفجار یک ماشین در جاده شد

دینام ماشین برای چیست و چگونه کار می کند؟
هنگامی که خودرو در حال کار است، دینام عنصری است که وظیفه تامین برق خودرو را بر عهده دارد. همین طور است و کارش همین است.

زغال دینام نیسان وانت عنصری از مدار الکتریکی خودرو است که ماموریت آن تبدیل انرژی مکانیکی به انرژی الکتریکی است، بنابراین منبع الکتریکی را در حین کار خودرو فراهم می کند.

اصل کار نسبتاً ساده است: دینام وسیله ای است که وقتی می چرخد، جریان متناوب را از طریق القای الکترومغناطیسی در داخل آن ایجاد می کند. برای چرخش، زغال دینام از طریق تسمه سرویس به موتور متصل می شود.

زغال دینام وسیله نقلیه وسیله ای است که برای تامین جریان الکتریکی طراحی شده است که برای شارژ مجدد و حفظ شارژ باتری و همچنین تامین جریان تمام سیستم های الکتریکی که به آن نیاز دارند مانند روشنایی، تهویه مطبوع و غیره در نظر گرفته شده است.

قبل از دینام، دینام وجود داشت، سیستمی که از دهه 70 به تدریج با دینام جایگزین می شد.

زغال دینام نیسان وانت

در حال حاضر، وسایل نقلیه دارای تعداد زیادی از قطعاتی هستند که به نیروی الکتریکی نیاز دارند. بدون دینام های امروزی، بسیاری از این سیستم ها نمی توانند به درستی کار کنند، زیرا نیازهای الکتریکی بسیار سختی دارند.

دینام از موارد زیر تشکیل شده است:
پولی: پولی است که نیروی مکانیکی موتور احتراق داخلی را از طریق یک تسمه (به طور معمول V-poly) دریافت می کند. در داخل آخرین نسل دینام قرار دارد.
روتور (سلف): قسمت متحرک زغال دینام است که توسط یک آهنربای الکتریکی تشکیل شده است که جریان را از طریق حلقه های لغزشی که روی شفت قرار دارد از رگولاتور دریافت می کند.

این الکترومغناطیس یک میدان مغناطیسی تولید می کند که سیم پیچ های استاتور (قسمت ثابت) قبل از آن واکنش نشان می دهد و جریان الکتریکی تولید می کند.
رگولاتور: وظیفه حفظ حداکثر ولتاژ خروجی دینام 14.5 ولت و تنظیم آمپر مورد نیاز باتری را بر عهده دارد.
استاتور (آرماتور): قسمت ثابتی است که سیم پیچ سه فاز روی آن قرار دارد. این را می توان به شکل یک ستاره یا یک مثلث ساخت.
پل یکسو کننده دیودی: عنصری است که وظیفه یکسوسازی جریان خروجی دینام را بر عهده دارد (از آنجایی که متناوب است) و آن را پیوسته و برای استفاده در خودرو امکان پذیر می کند.