روکش ملامینه ام دی اف استفاده شده در خانه ی 100 ساله خبر ساز شد

روکش ملامینه ام دی اف متوسط عمدتاً از چوب کاج ساخته می شود، اما از انواع چوب های نرم دیگر نیز استفاده می شود.

بسیاری از ام‌دی‌اف‌هایی که امروزه ساخته می‌شوند حاوی مقداری مواد بازیافتی هستند که معمولاً به شکل خاک اره، چوب بازیافت شده یا قطعات چوبی هستند که برای استفاده در هر چیز دیگری بسیار کوچک هستند.

کنده ها از پوست جدا می شوند، معمولاً خارج از محل، و سپس از دستگاه خرد کن عبور می کنند که چوب را به تراشه های کوچک خرد می کند.

سپس تراشه ها فشرده شده و حرارت داده می شوند تا قبل از فیبراسیون نرم شوند. خاک اره و تراشه های بازیافتی، در صورت وجود، در این مرحله اضافه می شوند.

روکش ملامینه ام دی اف

تراشه ها به یک دستگاه فیبره، که یک مخزن بزرگ است که فشار ثابت و گرمای زیادی را به تراشه ها اعمال می کند، وارد می شود.

این فرآیند چوب را به ابتدایی ترین و کوچک ترین قسمت های آن تجزیه می کند. محصول حاصل که شبیه خاک اره بسیار ریز است، به عنوان خمیر شناخته می شود. فرآیند دفیبراسیون اغلب به عنوان پالپینگ نامیده می شود.

پس از خروج از دستگاه دیفیبراسیون، خمیر به یک تسمه نقاله می رسد و با موم و چسبی به نام رزین پاشیده می شود.

موم مواد را در برابر آب مقاوم تر می کند. رزین مواد را به طور یکنواخت می چسباند. مخلوط خمیر در تسمه نقاله ادامه می یابد و در دمای 550 درجه خشک می شود.

سپس خمیر را به یک تشک با ضخامت 7 تا 20 اینچ، بسته به ضخامت نهایی مورد نظر، در می‌آورند.

این در ماشینی به نام پندیستور اتفاق می افتد. خمیر خشک در بالای دستگاه قرار می گیرد، که هنگام عبور خمیر از دستگاه و خروج از یک تسمه نقاله با اندازه ثابت، هوا را تزریق می کند. به محض خروج از دستگاه، تشک MDF به اندازه های ناهموار پانل بریده می شود.