خواص فلفل دلمه زرد

فلفل دلمه زرد مانند انواع دیگر آن در همه فصول سال یافت می شود. فلفل دلمه زرد نسبت به فلفل دلمه سبز ویتامین، آنتی اکسیدان و مواد معدنی بیشتری دارا می باشد و مزه شیرین تری دارد. مصرف فلفل دلمه زرد باعث زیبایی و شادابی پوست می گردد، زیرا فیبر رژیمی دارد که به حفظ ظاهر جوان کمک می نماید. این نوع از فلفل دلمه خواص و ویتامین های بسیاری دارد، که برای سلامت بدن مفید می باشد. برای اینکه بیشتر با خاصیت این فلفل آشنا شوید تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

خواص فلفل دلمه زرد

خواص فلفل دلمه

خواص فلفل دلمه فلفل دلمه یک نوع فلفل شیرین از خانواده سیب زمینیان می باشد که به رنگ های سبز، نارنجی، زرد و قرمز موجود است. این فلفل بومی آمریکای مرکزی، شمال آمریکای جنوبی و مکزیک می باشد‌. فلفل دلمه مثل دیگر انواع فلفل تند نیست، از این رو در کشور های ایرلند و انگلستان به آن فلفل شیرین هم می گویند. طبیعت این فلفل گرم و خشک می باشد و در هنگام میل غذا موجب ایجاد اشتها در فرد می شود. در طب سنتی استفاده از این فلفل برای لاغری توصیه می شود، زیرا که مقدار زیادی فیبر دارد که سوخت و ساز بدن انسان را افزایش می دهد و باعث لاغری می شود. عوارض و مشکلات دوران یائسگی را کم می کند. فلفل دلمه سرشار از آهن است که به شکل ویتامین سی موجود می باشد‌.

مصرف مواد غذایی که آهن دارند به همراه فلفل دلمه از کم خونی ناشی از کمبود آهن جلوگیری می کند. با استعمال فلفل دلمه به همراه هویج بر روی پوست سر خود می توانید رشد مویتان را افزایش دهید. این فلفل موجب تنظیم جریان خون در پوست سر می گردد. فلفل دلمه یک منبع خوب از سیلیکون است که برای موی سر و ناخن ها مفید می باشد. در فلفل دلمه تانن وجود دارد که به سیستم گوارش بدن انسان کمک می کند و مثل یک مرطوب کننده است، این ماده از تشکیل زخم های پپتیک با کمک لعاب معده جلوگیری می کند. ویتامین B6 در فلفل دلمه باعث درمان نفخ شکم می شود.

تحقیقات نشان داده است که فلفل دلمه قادر است تولید انسولین را تنظیم کند، به این ترتیب باعث کم شدن سطح قند خون می شود و به درمان بیماری دیابت کمک می کند. فلاونوئید ها در این فلفل برای مبارزه با بیماری های تنفسی نظیر آسم، عفونت ریه، خس خس و آمفیزم مفید است. نوشیدن آب فلفل دلمه به کاهش عفونت گلودرد کمک می کند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید هرچه فلفل دلمه تیره تر باشد، مواد مغذی آن بیشتر است. فلفل دلمه دارای ترکیباتی است که موجب تقویت رگ های خونی می شوند. افرادی که مبتلا به وریدهای عنکبوتی روی پا هستند، مصرف فلفل دلمه سبز و قرمز برایشان بسیار مفید است. اگر فلفل دلمه به صورت منظم مصرف شود، برای آرامش اعصاب مفید می باشد، چون منیزیم و ویتامین B6 در فلفل استرس و اضطراب روانی را کاهش می دهد و تاثیر خوبی روی مغز و سیستم عصبی انسان می گذارد.

فلفل دلمه به بهبود خواب شبانه نیز کمک می کند. کلروفیل و منیزیم در این فلفل می تواند باعث افزایش یادگیری و تقویت حافظه شود‌. هم چنین به خاطر وجود پتاسیم در آن فشار خون بالا را کاهش می دهد و می تواند با کاهش فشار خون و کلسترول به سلامت قلب کمک کند. این فلفل دارای خاصیت ضد قارچ و ضد باکتری می باشد به همین خاطر مصرف آن عفونت هایی مثل زونا و قارچ پا را تا حدودی تسکین می دهد. حال که با خواص بسیار این ماده غذایی آشنا شدید، بهتر است آن را در رژیم غذایی خود قرار دهید. می توانید آن را به صورت خام مصرف کنید و در تهیه انواع سالاد استفاده کنید، یا اینکه در غذاها و ترشی های خوشمزه به کار ببرید.

فلفل دلمه زرد

فلفل دلمه زرد فلفل دلمه زرد سرشار از آنتی اکسیدان است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و رادیکال های آزاد را از بین می برد. فلفل دلمه زرد دارای مقدار بالایی فولات است، فولات می تواند سطح هموسیستئین را کنترل نماید و خطر حمله قلبی را کاهش دهد. فولات هم چنین یکی از مواد مغذی مهم و با ارزش برای خانم های باردار است زیرا به رشد سالم جنین کمک می کند، در نتیجه به خانم های باردار توصیه می شود از آن استفاده کنند.

ویتامین c موجود در این فلفل به رفع سرما خوردگی کمک می کند و موجب کاهش خطر ابتلا به سرطان می گردد. این ویتامین هم چنین در سلامت دندان، استخوان و پیشگیری از آرتریت موثر است‌. بهتر است فلفل را به صورت خام مصرف کنید یا کمی تفت دهید زیرا گرما در زمان پخت ویتامین c را از بین می برد. فلفل دلمه زرد دارای سطح بالایی از کارتنوئید به ویژه بتاکاروتن می باشد. کارتنوئید برای سلامت چشم ها ضروری می باشد. بتاکاروتن در سلول های چشم به ویتامین A تبدیل می شود.

لوتئین و زاگزانتین که باعث رنگ زرد در فلفل دلمه زرد می شوند، جزو مواد اصلی ماکولای چشم هستند. این مواد ماکولای چشم را نسبت به آسیب هایی که به خاطر افزایش سن ایجاد می شود محافظت می نماید‌ و کمبود آن ها باعث آب مروارید می گردد. فلفل دلمه زرد مقدار زیادی کلاژن وجود دارد، حتما می دانید که کلاژن چقدر برای پوست ضروری می باشد، پس اگر دچار مشکلات پوستی هستید این ماده را در رژیم غذایی خود قرار دهید. کلاژن همچنین موجب تقویت غضروف ها می شود و برای کودکان و نوجوانان که در سن رشد هستند مفید است. فلفل دلمه زرد یک نوع ویتامین B به نام نیاسین دارد. نیاسین موجب حفظ عملکرد صحیح دستگاه گوارش می شود. از همین روی مصرف فلفل دلمه زرد به عملکرد دستگاه گوارش کمک می کند. فیبر موجود در آن هم به هضم و گوارش بهتر و رفع یبوست کمک می کند. هر ۱۰۰‌ گرم از فلفل دلمه زرد دارای ۲۷ کالری است. چون کالری فلفل دلمه زرد پایین است، به افرادی که به دنبال کم کردن وزن هستند کمک می کند وزن خود را کم کنند. فلفل دلمه زرد را می توانید در انواع غذا های مختلف به کار ببرید و از خوردن آن لذت ببرید.