خرمالو خشک شده بخورید تا نوزادی با پوست بلوری داشته باشید

در سال های اخیر، انواع مختلفی از محصولات خرمالو از جمله آب میوه، مربا و خرمالو خشک شده شده است.

خرمالوهای کم آب معمولاً در کشورهایی مانند چین، کره و ژاپن تجاری می شوند.

آرد خرمالو در فرمولاسیون پاستا یا پاستا جگر خوک استفاده شده است.

بنابراین، در این بررسی، ما قصد داریم یک بازنگری به روز و مختصر از ترکیبات شیمیایی و زیست فعال خرمالو و استفاده بالقوه از مازاد و محصولات جانبی خرمالو در توسعه محصولات غذایی جدید گردآوری کنیم.

برجسته ترین درشت مغذی ها و ریز مغذی های موجود در خرمالو کربوهیدرات ها، فیبر، اسیدهای آلی، ترکیبات فنولیک و کاروتنوئیدها هستند که خواص آنتی اکسیدانی، سیتوتوکسیک و ضد دیابتی می دهند.

خرمالو خشک شده

طبق شواهد علمی، غذاهای غنی از ترکیبات زیست فعال مانند خرمالو خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، بیماری کلیوی و سرطان روده بزرگ و رکتوم را کاهش می دهد.

علاوه بر این، اجزایی مانند فیبر به تنظیم چاقی و اضافه وزن کمک می کند، دیابت نوع دوم را کاهش می دهد و شاخص گلیسمی را تنظیم می کند و همچنین خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد.

مفهوم آنتی اکسیدان در غذا را می توان به عنوان ظرفیت هر ماده ای که اکسیداسیون سوبستراها را به تاخیر می اندازد یا مهار می کند تعریف کرد.

مطالعات بالینی و اپیدمیولوژیک نشان داده اند که برخی ریزمغذی ها و متابولیت های ثانویه موجود در میوه ها و سبزیجات برای سلامتی مفید هستند زیرا آنتی اکسیدان، ضد التهاب و کاهش کلسترول خون هستند.

بنابراین بین مصرف مواد غذایی با فعالیت آنتی اکسیدانی بالا و فواید آنها برای سلامتی رابطه وجود دارد که هر چه مصرف بیشتر باشد، بروز بیماری ها کمتر می شود.

برجسته ترین ریزمغذی ها و متابولیت های ثانویه با ظرفیت آنتی اکسیدانی ترکیبات فنلی، کاروتنوئیدها، ویتامین های محلول در آب و محلول در چربی و فیتوکمیکال ها هستند.