بطری 1.5 لیتری پت موجب مرگ یک فیل در باغ وحش شد

بطری 1.5 لیتری پت یکبار مصرف هم هستند که دارای رسوب هستند.

بر اساس قانون بسته بندی آلمان، برای تمام بسته بندی های یک طرفه نوشیدنی که از نظر زیست محیطی مفید نیستند، باید 25 سنت ودیعه پرداخت شود.

استثناهایی در این مورد، از جمله، آب، شیر، شراب و مشروبات الکلی در بطری های پت، و بسته بندی یک طرفه نوشیدنی از نظر زیست محیطی سودمند، مانند بسته بندی مقوایی، کیسه های لوله ای پلی اتیلن و کیسه های ایستاده فویل هستند.

به همین دلیل، نمی توان فرض کرد که هر بطری های پت قابل برگشت نیز یک بطری قابل استفاده مجدد است.

با این حال، بسته به مقدار سپرده، می توانید ببینید که آیا بطری سپرده قابل استفاده مجدد است یا یک طرفه. این معمولاً 8 یا 15 سنت برای بطری‌های قابل برگشت است و برای بطری‌های یک طرفه باید 25 سنت سپرده شود.
به منظور سهولت تشخیص نوع بسته بندی برای مصرف کنندگان، از سال 2019 الزام قانونی برای اطلاع رسانی وجود دارد.

بطری 1.5 لیتری پت
Composition with plastic bottles of mineral water

هنگام فروش نوشیدنی های سپرده، اکنون باید به وضوح روی قفسه مشخص شود که آیا بطری غیرقابل برگشت است یا قابل استفاده مجدد.

علاوه بر این، بسیاری از تولیدکنندگان نوشیدنی، حروف “EINWEG” یا “MEHRWEG” را مستقیماً روی برچسب بطری چاپ می کنند تا مصرف کنندگان آگاهانه تصمیم بگیرند که چه نوع بسته بندی را می خواهند خریداری کنند.

متأسفانه (هنوز) هیچ سیستم یکنواختی برای برچسب زدن بطری های پت قابل برگشت در آلمان وجود ندارد.

با این حال، بسیاری از تولیدکنندگان از نماد “فرشته آبی” آژانس فدرال محیط زیست یا نشان “قابل استفاده مجدد  برای محیط زیست” استفاده می کنند.

فقط بطری‌های پلاستیکی یا شیشه‌ای که به این شکل مشخص شده‌اند پس از بازگرداندن دوباره پر می‌شوند. سایر بطری های قابل برگشت یکبار مصرف هستند و مستقیماً به بازیافت می روند.

جعبه های قابل برگشت بطری های قابل برگشت را تضمین نمی کنند.
بسیاری از مردم بر این باورند که بطری های پت موجود در جعبه های نوشیدنی به طور خودکار بطری های قابل استفاده مجدد هستند.

بطری های یکبار مصرف در جعبه های قابل استفاده مجدد نیز چند سالی است که در دسترس هستند. بنابراین توصیه می شود هنگام خرید جعبه ها، به عنوان مثال برای آب معدنی، به برچسب بطری ها توجه کنید.