استفاده از کشمش قهوه ای در دسر موجب بروز حساسیت شدید در افرار میانسال می شود

کشمش قهوه ای یک ابر غذای انگور خشک محبوب است. فواید و مضرات کشمش برای سلامت زنان، مردان و کودکان چیست، چه مقدار می توانید در روز بخورید، چگونه بر کبد و قلب تأثیر می گذارد.

کشمش انگور خشکی است که در آشپزی در کشورهای خاور نزدیک و میانه و همچنین مدیترانه کاربرد فراوانی دارد. اولین میوه خشک برای فروش توسط فنیقی ها در 300 سال قبل از میلاد ساخته شد.

در اروپای مرکزی، این محصول در اوایل قرون وسطی گسترش یافت. در روسیه، کشمش احتمالاً در قرن سیزدهم، در طول حمله مغول-تاتارها ظاهر شد.
کشمش حاوی ویتامین های B (B1، B2، B3، B5، B6، B9)، اسید اسکوربیک، ویتامین های E، K، PP، عناصر میکرو و ماکرو – کلسیم، پتاسیم، فسفر، منیزیم، سدیم، آهن و روی است. محتوای کالری محصول 265 کیلو کالری در هر 100 گرم است.
ارزش غذایی:
-چربی – 0.46 گرم؛
– پروتئین – 3.39 گرم؛
– کربوهیدرات – 79.52 گرم؛
– آب – 14.97.

کشمش قهوه ای
کشمش دارای اثر باکتری کش، سیستم ایمنی و ادرارآور است و ویتامین های B موجود در آن بر سیستم عصبی تأثیر مثبت دارد، اثر آرام بخشی دارد و به مقاومت در برابر استرس کمک می کند.

به دلیل پتاسیم موجود در میوه خشک، عملکرد کبد را بهبود می بخشد و بدن را از سموم پاک می کند.

کشمش همچنین به تقویت سیستم ایمنی، تصفیه خون، مفید برای بیماری های قلبی عروقی، فعال سازی مغز و تولید هموگلوبین، حفظ سلامت دندان ها، مو و ناخن ها کمک می کند.
مضرات و موارد منع مصرف
کشمش برای خوردن با ورم معده، زخم معده، سل، انتروکولیت توصیه نمی شود. همچنین برای افراد چاق و دیابتی مضر است زیرا حاوی قند زیادی است.

سایر موارد منع مصرف نارسایی قلبی، زخم های دهانی است. قبل از استفاده، محصول باید همیشه به طور کامل شسته یا در آب خیس شود تا مواد شیمیایی صنعتی از بین برود.

کشمش به مبارزه با کم خونی و علائم سمیت  تهوع، استفراغ کمک می کند.