استفاده از لوله پلیکا شماره 8 در ساخت پیشرفته ترین جنگنده ها

استفاده از لوله پلیکا شماره 8 در اجرای لوله های زیر آب به طور قابل توجهی افزایش یافته است و با مزایای بی شک استفاده از مواد سنتی پیشی گرفته است.

لوله پلیکا وقتی در خروجی‌های زیردریایی استفاده می‌شوند، به عنوان مزیت اصلی خود امکان اجرای و لنگر انداختن بخش‌های طولانی لوله‌ها را دارند که در ترانشه‌ها نصب می‌شوند، قبلا باز شده و سپس پوشانده می‌شوند.

و یا مستقیماً بدون آماده‌سازی قبلی روی بستر دریا قرار می‌گیرند. استفاده از مقاطع طولانی باعث کاهش قابل توجه تعداد عملیات لنگر با کاهش هزینه های اضافی و در نتیجه کاهش خطرات در عملیات فرونشست می شود.

یکی از کاربردهای بسیار جالب لوله پلیکا، لوله های مدفون در زیر آب برای عبور از رودخانه ها، کانال ها، دریاچه ها یا ورودی ها است، زیرا به دلیل انعطاف پذیری طبیعی خود کاملاً با مسیر مورد نظر سازگار می شوند و به عنوان موارد زیر مورد استفاده قرار می گیرند:

– لوله پلیکا تحت فشار، به عنوان مثال برای هدایت آب آشامیدنی، ورودی آب دریا و غیره.
– لوله های محافظ کابل
– لوله های بدون فشار یا بسیار کم فشار، به عنوان مثال برای خروج فاضلاب از زیردریایی

لوله پلیکا شماره 8

رفتار پلی اتیلن که ویسکوالاستیک نامیده می شود با مواد الاستیک کاملاً متفاوت است. در مواد الاستیک، رابطه بین تنش و کرنش (در محدوده معین) خطی و مستقل از زمان است (وقتی تنش حذف شد، ماده شکل اولیه خود را بازیابی می کند).

این مورد در مواد ترموپلاستیک صدق نمی کند، آنها تحت تأثیر پدیده تغییر شکل پلاست قرار می گیرند که با تغییر شکل های غیر متناسب با تنش ها، وابسته به زمان و دما مشخص می شود.

با تداوم تنش ها، تغییر شکل ناشی از سیال (نسبت خزش) ماده افزایش می یابد که می تواند در نتیجه کاهش تدریجی مقاومت مکانیکی آن بشکند.

با گذشت زمان تنش ها به دلیل پدیده ای به نام آرامش از بین می روند و تغییر شکل ها را حفظ می کنند.

لوله پلیکا دارای خواصی هستند که آنها را به ویژه برای استفاده در خطوط لوله پلیکا زیر آب با ظرفیت حمل و نقل متنوع ترین سیالات مناسب می کند.

آنها انعطاف پذیر، سبک وزن، طولانی مدت، بی اثر، بی بو، بی مزه، ضد زنگ، غیر سمی، نامحلول، مقاوم در برابر اکثر عوامل شیمیایی و با مقاومت عالی در برابر ضربه و سایش هستند.