استفاده از سس انار کاله در صنعت نقاشی ماشین های لوکس

بریاغ تهیه ی سس انار کاله نیاز به دقت فراوانی است. در اینجا برایتان از مراحل پخت این محصول توضیح می دهیم.

ابتدا تاج انار را حکاکی کنید و سپس آن را با ربع کردن باز کنید. انار را به چند قسمت تقسیم کنید و در حالی که میوه را در یک کاسه بزرگ آب فرو می برید، شروع به کار کردن آرل ها کنید.

این کار مانع از ریختن آب اضافی در همه جا می شود، اما همانطور که به زودی خواهید دید، کاربرد دیگری نیز دارد.

آرل ها به پایین کاسه فرو می روند در حالی که پوست و غشاء به سمت بالا شناور می شوند. پوست و غشا را دور بریزید. حالا آرل ها را الک کرده، مخلوط کنید و سپس با صاف کردن آنها در یک کاسه تمام کنید تا آب آن از الیاف دانه جدا شود.

این دستور العمل آسان برای سس انار، که به عنوان ملاس انار نیز شناخته می شود، باید بیش از یک ساعت طول بکشد تا آماده شود و تقریباً یک فنجان به دست آید. باید تا 6 ماه در یخچال نگهداری شود.

سس انار کاله
1. همه مواد را در قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط رو به بالا بگذارید تا بجوشد. وقتی آب شروع به حباب زدن کرد، حرارت را کمی کم کنید تا فقط به آرامی در مرکز قابلمه حباب بزند.

2. حدود 45 دقیقه در قابلمه را بدون درب بجوشانید. هر از گاهی هم بزنید تا شکر به ته قابلمه نچسبد.

3. پس از 45 دقیقه، بیشتر مایع سوخته خواهد شد. حرارت را بیشتر کم کنید و اجازه دهید 15 دقیقه دیگر یا بیشتر بجوشد. مراقب باشید که آب میوه قهوه ای نشود.

این بدان معنی است که بیش از حد زیاد شده است و پس از سرد شدن آنقدر غلیظ خواهد بود که نمی توان با آن کاری انجام داد.

نکته: با فرو بردن یک قاشق در آن می توانید متوجه شوید که آب میوه به ملاس تبدیل شده است. اگر با برداشتن قاشق کاملاً پوشانده شود، آماده است.

4. حرارت را خاموش کنید. قبل از انتقال به شیشه، 30 دقیقه یا بیشتر به ملاس زمان دهید تا خنک شود. در این مرحله هنوز باید آبریزش داشته باشد، اما در نهایت با گذشت زمان غلیظ می شود.