استفاده از سرنگ تزریق انسولین به عنوان سرنگ تزریق معمولی در بیمارستان های تهران

در گذشته، بسیاری فکر می کردند که اندازه سرنگ تزریق انسولین باید متناسب با وزن فرد تنظیم شود، به این معنی که افراد چاق به سوزن های طولانی تری نیاز دارند.

بر اساس یک مقاله مروری که در سال 2015 در Diabetes Spectrum منتشر شد، در حالی که برخی افراد مبتلا به چاقی و سایر بیماری‌ها مانند آرتریت ممکن است از سوزن طولانی‌تر بهره ببرند.

مطالعات جدیدتر نشان داده‌اند که وزن بدن به طور کلی عاملی در اثربخشی اندازه سرنگ تزریق انسولین نیست.

بر اساس این مقاله، صرف نظر از شاخص توده بدنی (BMI)، یک سوزن 4 میلی متری تقریباً در تمام افراد مبتلا به دیابت مؤثر است.

در حالی که سرنگ تزریق انسولین کوتاه‌تر اکنون استاندارد مراقبت هستند، پزشکان باید نیازهای هر مورد را در نظر داشته باشند.

سوزن های انسولین را می توان به صورت آنلاین یا در داروخانه ها و فروشگاه ها از جمله Walmart، Walgreens، و CVS خریداری کرد. در برخی موارد، محصولات پشت پیشخوان در محوطه داروخانه قرار می گیرند.

سرنگ تزریق انسولین

انجمن داروسازان آمریکا مدت‌هاست که از فروش بدون نسخه سوزن و سرنگ تزریق انسولین برای جلوگیری از انتقال بیماری‌های منتقله از طریق خون حمایت می‌کند.

چه اندازه سوزنی برای انسولین استفاده می شود؟
توصیه رایج قبلی برای استفاده از سوزن 12 میلی متری یا حتی 16 میلی متری اکنون بر اساس تحقیقات بیشتر فعلی منسوخ شده است. اکنون پزشکان استفاده از سوزن های 4 میلی متری، 6 میلی متری یا 8 میلی متری را توصیه می کنند.

سوزن های مدرن 4 یا 6 میلی متری به اندازه ای کوتاه هستند که نیازی به نیشگون گرفتن پوست قبل از تزریق ندارند.
آیا می توانم سوزن انسولین را بدون نسخه بخرم؟
انسولین فقط با نسخه در دسترس است و معمولاً در ویال های کوچک عرضه می شود. سرنگ های پزشکی یکبار مصرف، با و بدون سوزن تزریقی، بدون نسخه (بدون نسخه) در اکثر داروخانه ها موجود است.

به عنوان مثال، والمارت یک بسته 100 عددی سرنگ تزریق انسولین را با سوزن های بسیار ظریف به قیمت کمتر از 25 دلار به فروش می رساند. فروشگاه‌های لوازم حیوانات خانگی نیز سرنگ‌هایی با نام تجاری مشابه را می‌فروشند، اغلب با قیمت پایین‌تری نسبت به همان نسخه‌ای که برای انسان به بازار عرضه می‌شود.