استفاده از زیره سبز خیراندیش از سکته قلبی جلوگیری می کند

فواید زیره چیست؟ این برای چه چیز خوب است؟ چگونه چای زیره درست کنیم؟

زیره سبز خیراندیش یک ادویه علفی است. زادگاه آن مدیترانه و خاورمیانه است. ادویه ای است که به طور گسترده در غذاهای ترکی، لاتین، هندی و عربی استفاده می شود. همچنین از زمان های قدیم به عنوان یک گیاه دارویی استفاده می شده است.

دانه زیره سیاه حاوی حدود 100 ترکیب شیمیایی مختلف از جمله کربوهیدرات ها، مواد معدنی، پروتئین و اسیدهای چرب است.

اعتقاد بر این است که زیره که در فرهنگ اسلامی جایگاه ویژه ای دارد، همه بیماری ها را درمان می کند، جز مرگ. زیره که برای سلامت قلب و عروق و دیابت مفید است، سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت می کند.

زیره را زیاد مصرف نکنید که فواید زیادی برای سلامتی دارد. می تواند مشکلات جدی ایجاد کند.
زیره گیاهی دارویی از خانواده جعفری است. این ادویه پس از فلفل سیاه در بسیاری از نقاط جهان به ویژه در مکزیک، هند، آفریقا و آسیا پرمصرف ترین ادویه است.

زیره سبز خیراندیش

به صورت دانه های خشک یا پودر آسیاب شده به فروش می رسد. همچنین در بسیاری از مخلوط ادویه ها مانند پودر کاری استفاده می شود. علاوه بر طعم دادن به ظروف، سال هاست که در بسیاری از نقاط جهان برای اهداف درمانی استفاده می شود.

در برخی از کشورهای آسیای جنوب شرقی برای هضم، سرفه، درد و بیماری های کبدی استفاده می شود.

در ایران از زیره برای درمان سکته و در تونس برای پیشگیری از عفونت و کمک به کاهش فشار خون استفاده می کنند. با تحقیقاتی که فواید زیره را برای سلامتی ثابت می کند، علاقه به این ادویه نیز در حال افزایش است.

ارزش غذایی زیره سبز: زیره که به معنای واقعی کلمه ذخیره آهن است، گیاهی غنی از ویتامین ها و مواد معدنی است. دانه های زیره حاوی مقادیر زیادی کلسیم، پتاسیم و منیزیم هستند.

همچنین منبع ایده آلی از ویتامین های A، B12، B6، C و D است. زیره که سرشار از اسیدهای آمینه، پروتئین و کربوهیدرات است، یک ماده غذایی فیبری است.